Fixarlokal

Det finns en allmän fixarlokal för föreningsmedlemmar i källaren. Lokalen är utrustad med en arbetsbänk med skruvstycke, två arbetsbockar och städutrustning. Där kan man göra t. ex. enklare snickeriarbeten, målninsarbeten, laga sin cykel etc.

Bokning av fixarlokalen sker genom att låsa fast din tvättmarkör på avsedd bokningstavla, tavlan finns utanför tvättstugan. Man bokar upp till två dagar och placerar sin tvättmarkör i dörren in till lokalen om man vill ha den låst under arbetets gång. Ett pass som är uppbokat men ej nyttjas, kan övertas av annan boende efter halva bokningstiden. Observera att det är ej möjligt att både boka tvättid och fixarlokal samtidigt då boende bara förfogar över ett tvättlås.

Ordningsregler:

• Det är viktigt att man vid målningsarbete skyddar arbetsbänk, arbetsbockar och golv med papper eller plast som man själv får tillhandahålla.
  • Man städar lokalen efter sig genom att sopa eller dammsuga, man får själv ta ansvar för skräp som skall slängas.
  • Det är ej tillåtet att skära, svetsa eller använda sig av öppen låga i lokalen.
  • Det är ej tillåtet att rengöra verktyg och målarpenslar eller dylikt i tvättstugan.
  • Respektera öppettider då man annars riskerar att störa andra boende.
  • Anmäl snarast till styrelsen om något är trasigt.

Bokningstider av dagar i fixarlokal: I aktuell månad, dag 1-2, dag 3-4, osv.

Fixarlokaltider: Alla dagar 08:00 - 22:00

För att visa hänsyn till boende ovanför fixarlokalen så tillåts inget arbete där efter 22:00 alla dagar i veckan.