Parkering

Det finns 7 st parkeringsplatser i anslutning till fastigheten på Brunkebergsgatan 9 som går att hyra för 350 kr/mån. Om man är intresserad av att parkeringsplats kontaktar man styrelsen som sätter upp dig på kölistan nedan. Parkeringsplatserna kan endast hyras av föreningsmedlemmar.

Uthyrning av P-platserna i andra hand är endast tilllåten i kortare perioder (max 3 månader, och max en gång per 12-månadersperiod) och då i första hand till bostadsrättsinnehavaren först i kölistan och i andra hand till övriga boende i föreningen. Andrahandshyran får inte vara högre än förstahandshyran, f.n. 350 kr/mån.

Samtliga parkeringsplatser är idag uthyrda. Önskar du ställa dig i kö till parkeringsplatserna vänligen kontakta styrelsen så sätts du upp på kölistan.

Parkeringarna är idag uthyrda till: (Endast initialer pga GDPR)

1. ClJo

2. KsDe

3. FrZa

4. ErSö

5. MaAr

6. MaDa

7. SaKa

Parkeringskö:

MiAn

EmÖh

InSa

GuKa

LoOl

JeSt

Anmälan till parkeringskön görs till mail@brfjennylindsgatan8.se.

När en parkeringsplats blir ledig meddelas detta från styrelsen till den som står överst på listan.

Står man först i kön och tackar nej till en plats behåller man om man så önskar sin plats. Avböjer man en andra gång förlorar man sin plats och man hamnar då åter sist i kön om man önskar stå kvar i parkeringskön.

Parkeringslistan är anonymiserad på hemsidan med anledning av GDPR. Styrelsens ledamöter har tillgång till den fullständiga parkeringslistan.

Boendeparkeringstillstånd krävs för att få parkera på gatorna i närliggande områden. Tillstånd ansöks hos trafikkontoret i Göteborg.

Länk till ansökan om boendeparkering: